2015. április 17., péntek

David Suchet: Poirot és én

Nagyon nagy rajongója vagyok Agatha Christienek, szinte az összes könyvét olvastam már. 
A könyvei mellett nagyon szeretem az ezek alapján készült filmeket is. Miss Marpleből  mostanában kettőt is láthattunk (én szeretem mindkettőjüket :), Poirot-t pedig már hosszú évek óta David Suchet formálja meg zseniálisan.
Hiszem, hogy Agatha Christie is elégedett lett volna az alakításával.
A könyv David Suchet (és természetesen Poirot) önéletrajza, nagyon jó volt olvasni a színfalak mögötti történetekről, a filmekhez kapcsolódó kulisszatitkokról, és David Suchet életéről is. Nagyon kedves, aranyos, közvetlen embernek tűnik, megosztja velünk, hogy milyen alapos kutatást végzett.  Poirot minden szokását, tulajdonságát egybefoglaló listát készített (ennek pontjait mi is elolvashatjuk a könyv végén), mielőtt a megformálásához látott volna. Arról is ír, hogyan dolgozta ki Poirot jellegzetes járását, kiejtését. A könyvből az is kiderül, hogy David Suchet  mindig ragaszkodott, ahhoz hogy a filmek hűek legyenek Agatha Christie könyveihez, elveihez. Így nem volt rest szembeszállni a rendezővel sem,  ha nem tetszett neki Poirot öltözéke, vagy a legendás bajusza.
A soproni könyvtárnak köszönhetően, a legelső évadoktól kezdve, egészen az utolsóig megnézhettük a sorozat részeit, így nagyon érdekes volt olvasni az egyes epizódokhoz kapcsolódó történeteket. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezeket a filmeket, remek családi kikapcsolódás.
Azt is nagyon jó volt megtudni, hogy szerte a világon milyen sokan ismerik, és milyen sokan szeretik Poirot-t, megható volt olvasni, hogy milyen sokat jelent az embereknek. 
A könyv Agahta Christie rajongóknak kötelező! :)
10/10

A mi kedvenc Poirot filmjeink:
Öt kismalac
Halál a Níluson
Találkozás a halállal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése