2015. július 15., szerda

Dr. Lissa Rankin: Mi újság alul? Amit nem mersz megkérdezni a nőgyógyászodtól sem

„A könyv egy nőgyógyász tudásával, de egy barátnő közvetlenségével tárja föl a női testtel és szexualitással kapcsolatos kérdéseket. Olyan témákról is nyíltan beszél, ami bár sok nőt érint, a páciensek mégsem mernek azokra rákérdezni. Legfőbb üzenete: a nő testi és lelki egysége.”

Mikor 13 éves voltam kezembe akadt a Gólya hozza? című, tinédzsereknek szóló, vékonyka felvilágosító könyv. Volt, amit már tudtam,volt ami új volt, de mindenképpen hasznos volt. Most így jó pár (sok) év elteltével ismét a kezembe akadt egy könyv, amit a hátsó borítóján lévő ajánlások hatására kölcsönöztem ki a könyvtárból. Félve vittem a kölcsönzőpulthoz, rátettem egy másik könyvet, mert talán akkor nem lesz annyira feltűnő. Persze a könyvtárosnő nem kezdett el kiabálni a másik könyvtárosnak (mint abban az ősrégi óvszerreklámban), hogy "Jéééé, ez a nőci egy női dolgokkal kapcsolatos könyvet akar kikölcsönözni!", így megnyugodtam.
És éppen erről is szól ez a könyv, hogy fogadjuk el magunkat, hogy a nőiségünk hozzánk tartozik, mindenkinek megvan a magáé, és ne szégyelljük, ha egy kicsit többet is szeretnénk megtudni bizonyos kényesnek tartott dolgokról, amiknek nem is szabadna kényesnek lenni.  Valószínűleg azért is merek írni erről a könyvről, mert hatással volt rám, biztatott arra, hogy mi nők fogadjuk el, szeressük önmagunkat, és ehhez az is hozzátartozik hogy ismerjük meg magunkat, kívül-belül, mindenféle téren.
(Néha kicsit sok volt nekem a humor, néha nem is hittem, hogy ilyenek megtörténhetnek, de nem is ez volt a könyv lényege)


Ebben a könyvben is találtam még új dolgot, találtam olyat, amit már én magam megtapasztaltam (terhesség, szülés), ezeket a fejezeteket csak futólag olvastam el, és találtam olyat is, ami igazán érdekes volt. Minden nőnek el kellene olvasnia, és még úgy gondolom a férfiak is sokat tanulhatnának belőle, rólunk, nőkről, nemcsak a testünkről, hanem a lelkünkről is.

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése