2015. október 1., csütörtök

A vándorló Liebster Blog Award

Nagy meglepetésben volt részünk, ugyanis a Discussion blog bloggere Tees, és Pipacstappancs is nekünk ítélte a Liebster Blog Award díjat. Nagyon örültünk ennek, és nincs olyan vigyorgó smiley, amivel megfelelően érzékeltethetnénk tejbetök-szerű vigyorunkat. Mivel minden nekünk feltett kérdésre szeretnénk válaszolni, ez most egy kicsit (nagyon) hosszú bejegyzés lesz.

A díjról néhány fontosabb információ: 

A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.

A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja egy blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.

A díj kötelezettséggel jár, amelynek itt vannak a szabályai. Fontos, hogy a szabályok változhatnak, és maguk a bloggerek is alakítanak rajta:
- Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
- Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
- Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
- Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
- Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!


Tíz dolog, amit kevesen tudnak rólam:

Zsófi:
- van egy Szaffis tetoválásom
- imádom a nyarat és a meleget, ilyenkor szeretek kint a szabadban napszemüvegben olvasni.
- nem igazán szeretek főzőcskézni
- ha időutazhatnék, visszautaznék a hatvanas évekbe (többször is) és egy csomó koncertre elmennék
- egy zenekarban gitározom a tesómmal és az apukámmal.
- még sosem festettem be a hajam
- a kedvenc filmjeimet akárhányszor újra tudom nézni
- van két édes kisöcsém az egyikőjüktől két, a másikójuktól tíz évvel vagyok idősebb, de mindkettejükkel tökéletesen megértjük egymást.... :)
- az oviban eper volt a jelem
- mindig is Anya volt a legjobb barátnőm

Bea: (néha lesek Zsófitól:))
1. Nekem is van (3) tetoválásom. 
2. Első kutyám egy fekete spániel volt, Blacky. Nevét - panírozásból megmaradt cuccok összekeverésével és kisütésével előállított - pogácsa őrzi. Kutyáink a mai napig megkapják a Blacky-pogácsákat.:)
3. Nem igazán szeretek vezetni.
4. Órákat el tudnék tölteni egy írószerboltban, és sorra kipróbálnám a tollakat, ceruzákat, filctollakat.
5. Szeretek klasszikus zenét hallgatva olvasni.
6. Kedvenc évszakom a tavasz és az ősz.
7. Szívesen laknék egy szép tanyán, egy rét közepén, fákkal körülvéve.
8. Életemben egyszer ültem repülőn, az NDK-ba építőtáborba utaztam.
9. Szerintem nagyon-nagyon türelmes ember vagyok.
10. Örülök, hogy a lányom engem tart a legjobb barátnőjének. Még ha olykor-olykor nagyokat veszekszünk is. :) Igazi, jó barátnő ő. Csak néha felejtkezik el a szülinapomról. :)

Tíz kérdés, amit Tees tett fel nekünk:

Mit jelent számodra a blogolás?

Bea: Elsősorban kiélhetem írási hajlamaimat, másodsorban egy támpont, hogy fel tudjam idézni a régebben olvasott könyveket. Harmadsorban, (de csak néha), plusz vitákat Zsófival. :)

Zsófi: Egy kis önkifejezést biztosító tevékenységet.

Miért kezdtél el blogot vezetni, honnan jött az ötlet?

Bea: Teljes mértékben Zsófi ötlete volt, bár én már vezettem régebben egy scrapbook-blogot, amibe belekeveredtek a mindennapi életünkkel kapcsolatos bejegyzések, az akkor előtérben lévő fotómániám, és néha már könyvértékelések is voltak rajta. Pár éve már nem működik.:)

Zsófi: Itt én voltam az ötletgazda. Mindig is rengeteg olvastunk, és szívesen leírtam volna a véleményemet az elolvasott könyvekről.

Könnyen vagy nehezen oldod meg a blog szerkesztését? Mennyire könnyen találsz idő az írásra?

Bea: Könnyen. Zsófi dolga. Mert ugye sem főzni, sem teregetni, sem egyéb házimunkát nem szeret.:)  Ezt szereti. 

Zsófi: Könnyen, és most szerencsémre rengeteg időm van az írásra.

Mi az, amiről szívesen írsz és visszatérő téma? (Akár egy téma, vagy műfaj, amiről szívesen írsz)

Bea: Könyvekről írok szívesen, talán könnyebben/szívesebben azokról, amik tetszettek.

Zsófi: Igazából mindenféle műfajú könyvről szívesen írunk, nem igazán van kedvencem.


Hogyan képzeled el a blogot egy év múlva? Vannak céljaid terveid, amelyket meg akarsz valósítani?

Bea: Van egy-két elképzelésünk, de ez még csak tervezés szinten van. A blogot egy év múlva ezekkel a dolgokkal képzelem el, még több látogatottsággal és visszajelzéssel.

Zsófi: Hát, ha minden jól megy (és Anyával sem fogunk összeveszni), akkor remélem még egy év múlva is élni és virulni fog a Könyvutca. A jövőben szeretnék több filmes értékelést is írni, ha már az van a fejlécen, hogy irományok könyvekről és filmekről.

Van valaki aki inspirál, vagy támogat a blogolás terén?

Bea: A családom. 

Zsófi: Igen vannak többen is. :)

A blogon kívül mivel foglalkozol szívesen szabadidődben?

Bea: Olvasással, festegetéssel, olvasással, naplóírással, olvasással, rajzolgatással, olvasással, kertészkedéssel. Téli hobbim a kötés és horgolás.:)

Zsófi: Hm....olvasással. :)

Mivel foglalkozol? Vagy mivel szeretnél foglalkozni a jövőben? Esetleg álommunka?

Bea: Most éppen semmivel, de foglalkoztam már sok mindennel. Voltam köztisztviselő, dolgoztam könyvkiadóban, dolgoztam külföldön és még mindig nem tudom mi lenne számomra az álommunka. Talán egy hivatásos könyvolvasó munkakör akadna valahol? :)

Zsófi: Hűha.....talán egyszer én is szeretnék egy könyvet írni.

Mi alapján választasz könyvet? Van esetleg egy lista, amit vezetsz, és arról választasz, vagy éppen aktuális hangulat határozza meg?

Bea: A könyvtárban bolyongva, molyos kívánságlistáról kiírt címekkel a kezemben, közben pedig lekapok ezt-azt a polcokról. Még jó, hogy 16 könyvet lehet egyszerre kölcsönözni.:)

Zsófi: Van a molyos várólistánk, amire a fülszöveg elolvasása után válogatás nélkül mindenféle könyvet felpakolunk, aztán innen szoktunk szemezgetni. A könyvtárunknak is szuper weboldala van, ahol összeválogatják az újonnan beszerzett könyveket, innen is sok könyvet kiválasztottunk már.

Az örök kérdés, könyv vs ebook? Használod mindketőtt, vagy csak az egyiket? Mit gondolsz ezekről?

Bea: Egyszer nagyon belebolondultam a gondolatba, hogy nekem ebook-olvasóra van szükségem, de nem jött össze azonnal, közben elolvastam laptopon egy könyvet, Az Éhezők viadala volt, és rájöttem, hogy csak a papírkönyveket szeretem. Na jó, lehetne még csokiból is, vagy pillecukorból, de azt egy szempillantás alatt eltüntetném.:) Zsófival versenyt szagolgatjuk az új könyveket, és kielemezzük, hogy melyiknek jobb az illata, míg családunk férfitagjai sajnálkozva néznek ránk. 

Zsófi: Könyv. Nincs annál jobb érzés, amikor leemelsz egy könyvet a polcról, jól megfogdosod, megszaglászod, és érzed, hogy a kezedben van. Én nem szoktam ebookokat olvasni, mert nem bírja a szemem, és bevallom papírtestvéreiket jobban szeretem. De például bizonyos helyezetekben hasznos is lehet, hisz ha elmész például nyaralni, nem vihetsz magaddal egy bőröndnyi könyvet.


Tíz kérdés, amit Pipacstappancs tett fel nekünk:

Melyik a legkedvesebb meséd?

Bea: Rajzfilmben a Vuk-ot nagyon szerettem anno, és valamiért még a Rémusz bácsi meséi is rémlenek.:) De igazából nem emlékszem rá, csak, hogy nagyon szerettem. A Frakk, a macskák réme viszont hatalmas kedvencem volt!!

Zsófi: Az Ilók és Mihók című népmese és a Dumbó


Mi eddig életed legnagyobb teljesítménye?

Bea: A három kedves, aranyos, gyönyörű gyerkőcöm. 

Zsófi: Hát nem tudom.....Anya? :)  

Hol élnél legszívesebben a világon?

Bea: Egy saját szigeten, magam köré gyűjteném a családomat, a kutyáinkat és a nyuszinkat, rengeteg könyvet. Így egész jól ellennék.:)

Zsófi: Egy helyen, ahol minden csokiból és cukorból van. De ha ez nem jönne össze, akkor Angliában. :)

Melyik az a szó vagy kifejezés, amelyet túl gyakran használsz?

Bea: Ne veszekedjetek! Hát, ahol három gyerek van....:)

Zsófi: Ezt sajnos nem írom le mert nem tűr nyomdafestéket......le is fogok szokni róla.

Kik a kedvenc íróid?

Bea: Jodi Picoult, Szabó Magda, Wass Albert, Ken Follett, Fredrik Backman, Janikovszky Éva, Feldmár András, Polcz Alaine és akiket még a Kedvenc íróink rovatban majd a későbbiekben megtaláltok.

Zsófi: Ebben a kérdésben nagyon tetszik a többesszám alkalmazása! :) A Kedvenceim: Agatha Christie, Alexandra Ripley, Belinda Alexandra, Isabel Allende, Stephen King, Pearl S. Buck.

Melyek a kedvenc neveid?

Bea: Zsófi, Bence, Titusz.

Zsófi: Nagyon szeretem a saját nevemet is. Tetszik még az Emma, Heléna, Olívia és az Elza is.

Mikor fordul elő, hogy hazudsz?

Bea: Ha könyveket és filctollakat vásároltam egy rakás pénzért.:) De egy alkalmas pillanatban mindig bevallom.

Zsófi: Ha én ettem meg itthon valaki másnak a csokiját....de úgy is mindig lebukok.

Mely tulajdonságot tartod a legfontosabbnak egy férfiban?

Bea: Legyen vicces, őszinte, gyengéd és erős. Ne kérdezgesse, hogy "már megint olvasol?" :) Néha úgy tűnik, hogy van egy ilyen férfim. :)

Zsófi: A humorérzéket és a megértőséget

Mi a mottód?

Bea: Mottó helyett egyik kedvenc idézetemet írom ide: "Én például szárnyak nélkül születtem. Természetesen a többiek is, de én voltam a faluban az egyedüli, aki ebbe nem tudott belenyugodni." /Katarina Mazetti: Pingvinélet/

Zsófi: Hát ezen még nem gondolkodtam el.

A díjazottjaink: (Ha valaki közületek már megkapta és tovább is küldte, akkor is nagyon örülnénk, ha válaszolna a kérdéseinkre.:))

A kérdéseink:
1. Egy könyv elolvasása után azonnal megírod az értékelésed, vagy vársz egy-két napot, hogy kialakuljon a véleményed, letisztuljanak a dolgok?
2. Olvasol-e két, esetleg több könyvet egyszerre?
3. Az első könyves kérdést nem hagyhatjuk ki. Mi volt az első (saját olvasatú) könyved?
4. Kedvenc meséd? Könyvben és filmben is szeretnénk tudni. 
5. Mi a kedvenc zenéd és zenei stílusod?
6. Van-e olyan családtagod, aki kifogásolja, hogy túl sok időt töltesz blogolással, olvasással? (Mert nekünk van.:))
7.Van-e hozzád hasonló könyvmoly a családban?
8. Milyen filmet néztél legutóbb? Tetszett-e?
9. Kedvenc íróid?
10. Van-e valami babonád?

12 megjegyzés:

  1. Először is nagyon szépen köszönöm a díjat, jól esik, hogy rám is gondoltatok! :) Mindenképpen meg fogom csinálni a feladatokat.

    Nagyon tetszettek a válaszaitok, különösen talán a személyesebbek, amiken vagy mosolyogtam kicsit (mint pl. az apró hazudozásokon), vagy meglepődtem (pl. a tetoválásokon... tényleg Szaffi? :) )

    Viszont Bea... az évszakokra ennyi erővel azt is mondhattad volna, hogy "kedvenc évszakom a tavasz, a nyár, az ősz és a tél." :D

    Na lényeg, ami a lényeg, jó volt olvasni Titeket, és köszönöm még egyszer a díjat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! :) igen, Szaffi a rajzfilmből. Annyi módosítással, hogy egy fejhallgató is van rajta. És Zsófi spánieljét isSzaffinak hívják. :) Na jó, nekem is belefér még a tél, de csak, ha szép, havas. Tulajdonképpen a nyárban csak a hőséget nem szeretem. Zsófinak még egy Csingilinges tetkója is van, ez most jutott eszébe, és fontosnak tartja közölni. :) :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszettek a válaszaitok. Egyèbkènt itthon èn is jobban szeretek papír könyvet olvasni, de mosthogy ismèr suliba járok előkerült ah ebook,mert könnyebben befèr mint egy 5-600 oldalas regèny. :) Tetszettek a szemèlyes válaszaitok is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Ha úgy adódna mi is olvasnánk ebookot, mert végülis az olvasás a lényeg. Mi is köszönjük a jó kérdéseket, igazán jól szórakoztunk a kitöltésük közben. :)

      Törlés
  3. Ja tényleg az e-bookhoz akartam írni, hogy laptopról olvasni egészen más, mint igazi e-book olvasóról! És ha e-inkes az olvasó (az igaziak olyanok), akkor az nem is fárasztja az ember szemét jobban, mint az igazi papírlap. Szaga ugyan nem lesz, mint a papírkönyvnek, de a többi élményt szerintem átadja, és nem fárasztja a szemet. (Nem úgy, mint a laptop!!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor lehet mégis be kell szereznem egyet? Mert igazi e-bookot még nem olvastam, csak a laptop-beli tapasztalatomból általánosítottam. Úgyhogy, köszi!

      Törlés
  4. Hát az a legjobb, ha ki tudod próbálni, mielőtt pénzt adsz ki rá, pl. ismerősét kézbe venni, olvasni róla néhány oldalt. De a közvetlen környezetemben eddig az volt a tapasztalat, hogy aki kipróbálta egyszer, az utána már ragaszkodott is hozzá. :)

    Persze ez nem azt jelenti, hogy nem is fogunk már a kezünkbe hagyományos könyvet, hanem azt, hogy így is, úgyis szeretünk olvasni, és van, hogy e-könyvként olcsóbb vagy könnyebb beszerezni egy könyvet, de sokszor meg csak papír formátumban van, szóval többféle könyvhöz lehet így hozzájutni, ha mindkettőt használja az ember. :) Meg igazából engem nagyon zavar ez a mértéktelen könyvnyomtatás, hogy elárasztják a könyvesboltokat meg raktárakat vele, aztán lehet hogy a felét meg se veszik az emberek, és akkor meg hiába vágtak ki annyi fát... :(

    VálaszTörlés
  5. Akkor így lesz, először mindenképpen kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, válaszolni fogok a kérdéseitekre a blogon. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, és várjuk a válaszaidat! :)

      Törlés
  7. Kitöltöttem! Köszönöm még egyszer a díjat! :)
    http://konyv-sarok.blogspot.hu/2015/10/liebster-award.html

    VálaszTörlés
  8. Végre eljutottam odáig, hogy én is megírtam a bejegyzést. :o)
    http://azajtom.blogspot.hu/2015/10/liebster-blog-award.html
    Köszönöm.

    VálaszTörlés