2015. október 4., vasárnap

Dan Wells: Fragments/Töredékek

„Nézz körül! Mérföldeken át sehol egy ház, csak egy sima út, még egész jó állapotban... ...Mintha a háború meg sem történt volna. Eddig azt gondoltam, hogy a világ megszenvedte, amit tettünk, amit mindkét faj elkövetett, de idekint úgy érzem, hogy a világot nem is érdekli, hogy kik vagyunk. Vagy voltunk. Jöttünk és mentünk, az élet megy tovább, és az a föld, ami itt volt már előttünk is, még mindig itt lesz, amikor már mind meghaltunk. A madarak még mindig repülni fognak, az eső még mindig esni fog. A világnak nem lett vége, csak... újraindult.”

Míg az első részben nehezen induló barátságunkról írtam a könyvvel, itt már nagy lelkendezéssel kell kezdenem véleményem írását!  Ez a rész teljesen meggyőzött, levett a lábamról, fotelhez, székhez, könyvhöz szögezett, nem tudtam letenni!! Maradéktalanul kielégítette a kíváncsiságomat, peregtek az események,  megfelelő részletességgel,   tökéletesen magam elé tudtam képzelni mindent. Kira nyomozását, hősies menetelését az RM vírus ellenszeréért és hogy megtudja, ki, mi ő valójában. Egyre képtelenebb kalandokba keveredett, egyre hihetetlenebb dolgok derültek ki.
Közben rájöttem, hogy miért szeretem  a disztópiát. Olyan lehetséges jövőképeket festenek elénk ezek a könyvek, vagy akár filmek is, amiktől jelenkori világunk nagyon messze áll (ezt teljes bizonyossággal persze nem merem kijelenteni), ez megnyugtató, ugyanakkor bátorságot, erőt, meríthetünk hőseink erejéből, találékonyságából, kitartásából, élni akarásából, és abból, hogy mindig van olyan főszereplő, aki megőrzi emberségét, akit a szeretet hajt előre, és aki mellé mi, olvasók is teljes mellszélességgel odaállhatunk. Itt több ilyen hősünk is volt, és szeretetre méltó szereplőkből sem akadt hiány. Kedveltem Afát, zavarodottsága ellenére is, sajnáltam, ami történt vele. Samm egyértelműen kedvencem, de Marcust is csíptem. Heronnal még nem tudom hányadán állok, illetve a könyv végén már határozottan nem szerettem. Kira pedig, aki hús-vér emberként nőtt fel emberek között, és Részlegesként is tud  az embergyerekek létének örülni, sőt egyszerre akarja megmenteni az emberiséget és a Részleges világot, az ő szerepe nagyon példaértékű, és szerencsére vannak még hozzá hasonlók Dan Wells világában.
Nagyon tetszett az Övezet, megdöbbentett dr. Vale ténykedése, és ugyanakkor elgondolkodtatott, én mit tennék, ha élet és halál ura lennék.  Nekem tele volt érdekes, izgalmas, váratlan fordulattal ez a rész, most már teljesen szilárd és rajongással teli a barátságunk.:) Jöhet a harmadik rész!!

10/10

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése