2016. április 22., péntek

Clint Emerson: 100 halálos technika - a túléléshez

Egy hajdani SEAL kommandós útmutatója az önvédelemhez, az üldözők lerázásához és a vészhelyzetek túléléséhez

A könyvben található technikákat nem véletlenül nevezik „halálosnak”. Magas színvonalon képzett ügynökök dolgozták ki őket, olyanok, akik rendszeresen szembesülnek életveszélyes helyzetekkel, és akiknek ezen módszerek alkalmazásához felül kell emelkedniük az emberi teljesítőképesség, precizitás és találékonyság korábbi határain. A könyv a különleges ügynökök világából származó, a gyakorlatban alkalmazható módszereket tartalmaz. Többségüket csak a legkomolyabb vészhelyzetekben szokták használni, és mind az önvédelmet szolgálja. Amikor az ember váratlan veszélyekkel szembesül, sok esetben a menekülés a legbiztonságosabb megoldás. Egy aktív lövésszel szemben az első reakció mindig a menekülés - és csak az utolsó a küzdelem. Ha egy útonálló el akarja venni az értékeit, adja át őket. Ha viszont tényleg eljön a világvége... akkor mindent szabad. Nem célunk, hogy létrehozzunk egy veszélyes polgári réteget, szórakoztatni akarunk és önvédelemre tanítani. Csak szellemünkben legyünk halálosak, ne a tetteinkben! Tartsuk tiszteletben mások jogait és az állam törvényeit!

Amint megérkezett hozzánk ez a könyv, a fiúk egyből lecsaptak rá, aztán pedig nagy lelkesedéssel adták elő nekünk a különböző könyvből ellesett túlélési technikákat. Nekem legelőször az eldobható fényképezőgépből készíthető sokkoló keltette fel az érdeklődésem, de sok más menő praktika is található még ebben a könyvben.

A könyv kilenc fejezetből áll, a különböző fejezetek pedig mind egy téma köré csoportosulnak, mint például az észrevétlen behatolás, nyomeltüntetés vagy éppen a megfigyelés. 

Én mindegyik fejezetet nagyon élveztem, igazi titkosügynök tanoncnak éreztem magam olvasás közben. Előszeretettel próbáltam meg a könyvben javasolt önvédelmi fogásokat, vagy a megkötözés közbeni helyes kéztartást én magam is rekonstruálni. Ilyenkor még jó, hogy magamban voltam, mert elég vicces látványt nyújthattam könyvvel az ölemben, miközben épp egy jobb horgot vittem be képzeletbeli ellenfelemnek, vagy a két könyökömet próbáltam összeilleszteni, és megtalálni a helyes testpozíciót, ha netán, a szintén képzeletbeli fogvatartóm meg akarna kötözni.
A fiúk lábát és kezét pedig legszívesebben összeragasztottam volna szigetelő szalaggal, hogy lássam valóban működik-e a könyvben bemutatott szabadulási technika, de szerencséjükre nem volt itthon szigetelő szalagunk... :)

Azt is megtudtam, hogy kell egy holttestet nyom nélkül eltüntetni, kocsit ellopni, és a klasszikus hullámcsatos zárfeltörési módszert is elsajátíthattam, ha lett volna itthon egy feltörni való zárunk szerintem simán megbirkóztam volna vele. :)

Eme rendkívül izgalmas kémpraktikák mellett megtalálhatók olyan technikák is a könyvben, amelyekkel például egy kicsit magabiztosabban járhatunk sötétben az utcákon, vagy megismerhetjük az autóbaleset közbeni helyes testtartást, amivel akár sérülésmentesen is megúszhatjuk a helyzetet.
Minden egyes technika bemutatásához tartozik egy képregényszerű illusztráció is, ami még érthetőbbé teszi őket.
Biztos mindenki jó párszor találkozott olyan filmes jelenetekkel, amelyben éppen fegyvert fognak az egyik szereplőre, mi pedig izgatottan kiáltozunk, hogy csinálj már valamit, aztán amikor a szereplőnk semmit nem csinál, mi azért megvitatjuk, hogy simán el tudta volna tőle venni a fegyvert. Nos a könyvben kiderült, hogy ha valaki tudja a módját, és a megfelelő időben reagál, akkor valóban lehetséges a támadó lefegyverzése. Így ezt a könyvet ajánlanám minden cselekvésképtelen filmhősnek, vagy hullákat amatőr módon eltüntető filmvászonbeli gyilkosoknak is. :)

De a viccet félretéve, én tényleg élveztem a könyvet, és rendkívül hasznosnak is találtam, hisz túlélni tudni kell!

A könyvet köszönöm a 21. Század Kiadónak!

10/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése