2016. május 5., csütörtök

A Goodreads hírlevele és a rám gyakorolt hatásai

A minap jött meg az e-mail címemre a Goodreads hírlevele a májusban megjelenő könyvekről. Amikor megjön a havi hírlevél tele jobbnál jobb új könyvekkel, mindig nagy lelkesedéssel mutogatom Anyának is, hogy "ó nézd csak, milyen szupi könyvek", ő persze legtöbbször csak rázza a fejét, és közben azt gondolja, hogy ez tiszta zizi.
És egyébként igaza is van, hisz annyi, magyarul már megjelent könyv van rajta a várólistánkon, hogy csak na... 
Na mindegy, ez engem nem riaszt el egy kis Goodreads-es nyálcsorgatástól, másra amúgy se nagyon használom a profilomat, sőt igazából csak erre használom. E nemes nyálcsorgató tevékenységre ott van még Niki Könyvesem blogjának Kitekintő rovata is, amiben mindig jobbnál jobb könyvekkel fájdítja a szívem. Ilyenkor szoktam mondani Anyának, hogy még "jó", hogy nem olvasok angolul, mert akkor tényleg maga alá temetne a várólistám.
Az pedig elmondhatatlan örömmel tölt el, ha egy, a Goodreads friss megjelenései között talált könyv magyar megjelenésére bukkanok.
Arra gondoltam, hogy készítek most egy kis válogatást az engem nagyon felcsigázott újdonságokból, amolyan kis könyves imának szánva ezt az univerzum felé, hátha egyszer csak majd szembetalálom magam ezeknek a drágaságoknak a magyar megjelenésével. :)

Betys Lerner: The Bridge Ladies
A memoár és életrajzi műfajú kötetek közül, most ez a könyv fogott meg a legjobban.
A könyv középpontjában egy anya-lánya kapcsolat áll, nagyon kíváncsi lettem, és igazán nekem/nekünk való téma.:)
A könyvet több kiadó profiljába is tökéletesen illeszkedőnek találnám: Európa, Libri, Cartaphilus

A historical fiction (azért írom így, mert a történelmi fikció olyan furin hangzik) műfaj újdonságai között nagyon sok kedvemre való könyvet találtam, lássuk is őket:

C. W. Gortner: Marlene
Az írótól már olvastam a Madmoiselle Chanel elmeséli az életét (a blogbejegyzésért kattints IDE) című könyvet, és az nagyon tetszett.
Ez a könyv Marlene Dietrich életéről szól, és én meg nagyon-nagyon szívesen elolvasnám.
Az írónak már több könyve is megjelent a Tericum Kiadónál, úgyhogy én nagyon reménykedem, hogy valamikor majd számíthatunk ennek a könyvnek is a magyar megjelenésére.

Karen Harper: The Royal Nanny
Igaz történet, amely Charlotte Bill életét meséli el nekünk, aki 1897-ben érkezett meg Sandringhambe, hogy az uralkodói család nevelőnőjévé váljon.
Jaj, ezt a könyvet is nagyon szívesen olvasnám akár már most azonnal! :)
Az Alexandra, az I.P.C. vagy akár General Press Kiadó könyvei közé szerintem simán illene ez a könyv.

Amber Brock: A Fine Imitation
Manhattan + 1920-as évek + Amerika + pezsgő + csillogás + romantika = ide nekem ezt a könyvet!
Az Alexandra, a Libri, I.P.C. és General Press kiadók könyveként tudnám elképzelni.

Anton DiSclafani: The After Party
Ennek a könyvnek a fülszövege szintén nagyon megfogott. Texas, 50-es évek, két nő barátsága, szintén pompa és csillogás. 
A Goodreadses értékelésekből azt szűrtem le, hogy az író előző könyve után ez csalódás volt az olvasóknak, de mivel én azt nem olvastam, ennek mindenképpen adnék egy esélyt, ha megjelenne nálunk.
A potenciális kiadó jelöltjeim: Alexandra, I.P.C., General Press, Tericum

A rejtély és thriller műfajú könyvek között is találtam jó párat, amit szívesen olvasnék. A young adult műfaj könyvei között is megakadt egy-két könyvön a szemem, de ezzel a műfajjal eddig még nem sikerült túl közeli kapcsolatot kialakítanom.
Ha ti is szeretnétek egy kicsit nézelődni a friss megjelenésű könyvek között akkor azt ide kattintva megtehetitek: Goodreads new releases 2016 May

És akkor én ezután a nyálcsorgatós bejegyzés után vissza is térek az itthoni és a könyvtári olvasatlan könyvecskéimhez... :)

Zsófi

7 megjegyzés:

  1. Jézusom, ez borzasztó, nálam is beindult a nyálcsorgatás :D Klassznak tűnő könyveket szedtél össze, én is kíváncsi lettem rájuk :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, és még milyen jókat találtam a bejegyzés megírása után is! :) :)

      Törlés
    2. Jaj, ne is mondj ilyet! Ne kísérts! :))

      Törlés
  2. Cuki Vagy Zsófi, nnna! Ez van! :D
    És csípem, hogy kiadóban is gondolkodsz... Majd jönnek leskelődni remélem! ;)

    VálaszTörlés
  3. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy engem nem csábítottak el ezek a könyvek :D *-*

    VálaszTörlés