2017. augusztus 5., szombat

Agatha Christie a filmvásznon


Kezdjük egy vallomással: imádom az Agatha Christie filmadaptációkat, nem emlékszem már teljesen pontosan rá, de szerintem éppen egy film miatt kaptam rá az írónő könyveire is.
De mely filmekről van is szó pontosan? A BBC-s tv filmekről. A David Suchet féle Poirot sorozatról, és a Julia McKenzie-Geraldine McEwan féle Miss Marple sorozatról.
Ezeknek az összes részét láttam, némelyiket, főleg a Miss Marple sorozatból többször (nagyon sokszor) is. A kedvenc epizódjaimat is ezek közül választanám.
Szóval, ha valaki azt mondaná nekem, hogy tartsunk egész napos AC maratont, egyáltalán nem ellenkeznék, és az első kérdésem az lenne: A gyilkosság a paplakbant, vagy az Öt kismalacot nézzük meg először?
Imádom a sorozat angolságát, a szereplők angolságát, imádom, ahogy David Suchet megformálja Mr. Hercule Poirot-t, és imádom Geraldine McEwan és Julia McKenzie imádnivaló Miss Marple alakítását. És itt vannak még a gyönyörű helyszínek, ahol az epizódok játszódnak, amik egyszerűen mesések, Miss Marple házába például most azonnal beköltöznék. :)
Számomra ezek A tökéletes Agatha Christie adaptációk.

Ezek a feldolgozások véget értek, de mivel Agatha Christie sosem megy ki a divatból, így most újabb és újabb AC feldogozásokat láthatunk majd, mind a képernyőn, mind a mozivásznon.
Az új tévés feldolgozások, csakúgy mint a régiek, a BBC által készülnek.
Aki pedig a forgatókönyvért felelős, nem más, mint Sarah Phelps, aki az Átmeneti üresedés tv adaptációjának volt többek között az írója.


Az első új AC feldolgozás, amit megemlítenék, az a And Then There Were None - magyarul A tíz kicsi néger című, 2015-ben készült mini sorozat.
Nagyon vártam ezt az adaptációt, mert ezt filmben még nem láttam ezelőtt, a könyv viszont a kedvenceim között van. De emellett azért féltem is, mert ez egy olyan történet, amit akár jól el is lehet rontani.

Már az első képkockák megpillantása után láttam, hogy a régi sorozat különleges bájának és barátságos miliőjének búcsút inthetünk, mert ennek a filmnek sokkal sötétebb lesz a hangulata, amire mondjuk mondhatjuk azt is ebben az esetben, hogy az eredeti történet meg is érdemli ezt a komorságot.
Öszeségében azt mondom róla, hogy egy nagyon sötét és komor hangulatú filmről van szó, az adaptáció jól sikerült, akik olvasták a könyvet és akik nem, azok is élvezni tudják.


A következő feldolgozás a Vád tanúja című könyvből készült azonos című két részes minisorozat lesz, a forgatókönyvet szintén Sarah Phelps írta.
Az egyik főszereplő Toby Jones lesz, de feltűnik még a filmben a Szex és New Yorkból ismert Kim Cattrall is.
A könyv története nagyon ütős volt, egy finom kis csavarral a végén, szóval én azt mondanám, hogy ezt a filmet nem igazán lehet majd elrontani. De majd meglátjuk! :)


Aztán itt van még a Ferde ház, amiből mozifilm fog készülni.
A főszerepet nem más, mint Max Irons (róla korábban itt áradoztam) fogja játszani, ezért én ezt az adaptációt várom a legjobban. Jó-jó, ha az igazi főszereplőt nézzük, akkor az Glenn Close lesz, de ha a könyv történetét, akkor igenis Max Irons lesz az! :)

A filmben játszik még Terence Stamp és Gillian Anderson is, a szereposztás mindenképen érdekesnek ígérkezik.
A könyv története nagyon nagyon izgalmas, a csavarnál a végén leesik az állunk, ugyanis Agatha Christie egy nagyon szokatlan megoldást tartogatott végkifejletként.

Kétféle plakát is készült már hozzá, és az animált verzió egy kis aggodalomra ad okot, ugyanis a fiatalember hátába éppen behatoló fecskendős tű nem éppen fér bele abba, hogy a film története hű fog maradni a könyvéhez, ami az előbb leírtak miatt nagy kár lenne...


Az Alibi című (eredeti cím: Ordeal by Innocence) könyvből szintén egy BBC által készített minisorozatot láthatunk majd. Ebből a műből már korábban is készült egy rész Miss Marple főszereplésével (aki egyébként a könyvben nem szerepel), ami elég jó kis átdolgozás lett.

Az előbb azt írtam, hogy a Ferde ház szereposztása miatt vagyok a legizgatottabb, nos ez nem teljesen igaz, ugyanis az Alibi egyik szereplője Bill Nighy lesz, aki a legkedvencebb színészem. A legkedvencebb színészem, a legkedvencebb íróm által írt könyv filmváltozatában, mi kelhlet még? :)

A szereplők között feltűnik  a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei filmből megismert bájos Ella Purnell, Ed Westwick, és Matthew Goode is, akit ezelőtt is láthattunk már egy AC adaptációban.


És legutoljára hagytam az egyik "kedvencemet", a Gyilkosság az Orient expresszen 2017-es feldolgozását.
Nekem Hercule Poirot alakja teljesen összeforrt David Suchet-vel, így amikor megláttam, hogy ebben a feldolgozásban Kenneth Branagh fogja megformálni a híres belga detektívet, leesett az állam, és már akkor tudtam, hogy nem lesz ez így jó.

A David Suchet féle Gyilkosság az Orient expresszen egy kiváló feldolgozás, jó színészekkel, könyvhű forgatókönyvvel.
A mostani Gyilkosság az Orient expresszen szereposztása parádés, csakúgy mint Kenneth Branagh Poirot bajusza... :) (ezt nem lehetett kihagyni).
Nem tudom, hogy ezt a hatalmas nagy, arcszélességű bajuszt hogy gondolhatta valaki komolyan...nevetséges és kész.
Ettől függetlenül meg fogom nézni a filmet, mégha egy kicsit rossz szájízzel is.

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése